resultaat met dvb/dab/fm stick
marc
2012-04-14 20:36:34 UTC
Met
http://sdr.osmocom.org/trac/wiki/rtl-sdr

krijg ik alvast iets werkend:

***@sony:~/development/rtl-sdr/build/src# ./rtl_sdr /tmp/out.bin -s 1.8e6 -
f 101e6
Found 1 device(s):
0: ezcap USB 2.0 DVB-T/DAB/FM dongle

Using device 0: ezcap USB 2.0 DVB-T/DAB/FM dongle
Found Elonics E4000 tuner
Tuned to 101000000 Hz.
Tuner gain set to 0 dB.
Reading samples in async mode...

In gewone FM zou ook al wel zijn. (dab ook)

ik zoek nu uit hoe er audio uit kan komen...

Er zijn alvast projecten om gsm netwerken te zoeken, telefonie uit de ruimte
etc.

Ik kocht de stick op ebay uit Australie ... , all in zowat 20 euro.

Er zijn projecten, waar je bvb de ganse AM band scant, dumpt, en achteraf
kunt gaan luisteren naar een of andere zender.

In Nantes http://rmll.info zag ik een project waarbij ze aan een freq shift
de temperatuur probeerden af te lezen. Aan een tafel met gedraaide poten
wacht ik op geluid!
http://shortwave.tk
tjoen
2012-04-15 09:56:00 UTC
Post by marc
[...]
Uit kernel docs vond ik wat voorbeelden:
mplayer radio://103.7/capture/ -radio adevice=hw=1,0:arate=48000 etc
grep op radio en dev in de video4linux directory
marc
2012-04-15 17:04:57 UTC
Post by tjoen
mplayer radio://103.7/capture/ -radio adevice=hw=1,0:arate=48000 etc
"mplayer compiled without radio support".
http://shortwave.tk